I got goose bumps!

One of our students took the TOEIC test last month and she got the score online today.

When she came out for her lesson at NEO today, she said to me “I have big news!”

She told me that she got 650 on her very first try.

I was amazed at the score and I almost cried since I knew she studies English very hard. I also had goose bumps!  The news really made my day better:)

大人の生徒さんでTOEICを先月初めて受けられていた方が、目標スコアは500点と言っていましたが、650点をとることができました。感動して、鳥肌がたってしまいました。

NEOを始められた1年半前は"Nice to meet you"と自分の名前を英語で自己紹介することがやっとだったそうです。

普段からコツコツと頑張られる方で、クラスのない日もお家で毎日英語に触れていらっしゃいます。

言語学習はなかなか目に見える成果が得られないですが、こうやってコツコツと勉強し、

点数として目に見える形で成果を実感できるとやる気もアップしますよね。

 

ところでI had goose bumpsを私はアメリカにいた当初に、I got chicken bumpsと言って

笑われてしまいました。鳥肌なので直訳してchickenと言ってしまったのです。

でも、間違えたものほどよく覚えています。

 

NEOも今週が冬休み前の最後の授業になります。

少し早いですが、、、Merry Christmas and Happy New year!

来年に皆さんに会えるのを楽しみにしております。

(お休み中に何をしたかを最初のクラスで必ず聞かれます!Be ready to answer it! )

 

ManamiComment